20 mei, met Bus Éireann op stap - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van Tjipke Velde - WaarBenJij.nu 20 mei, met Bus Éireann op stap - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van Tjipke Velde - WaarBenJij.nu

20 mei, met Bus Éireann op stap

Door: Tjipke

Blijf op de hoogte en volg Tjipke

22 Mei 2017 | Nederland, Twijzelerheide

Na het ontbijt nog even met de lieve eigenaar gesproken en een paar rijke ervaringen gedeeld.
Namelijk het hebben van kinderen en kleinkinderen.
Logiekosten betaald en met de opmerking dat ik volgend jaar weer van harte welkom ben, heb ik afscheid genomen.
Bij een ruïne nog een paar foto's gemaakt en toen, nog iets te vroeg, naar de bushalte gegaan.
De bus zou om 11.45 uur vertrekken.
In Killorglin overgestapt in de bus naar Tralee.
Vandaar op weg naar An Daingean.
Je mag het ook Dingle noemen, maar in deze streek hebben ze redelijk vast weten te houden aan hun eigen taal.
Vandaar dat je wel eens extra goed naar de bewegwijzeringsborden moet kijken.

"Waar is een VVV" was het eerste wat in mij opkwam bij aankomst en die was gelukkig snel gevonden.
Hier heb ik nog een duidelijke kaart kunnen bemachtigen van de eerstvolgende pelgrimsroute.
Een prachtig en kleurrijk stadje is An Daingean.
Je ziet het vaker in Ierland, maar hier hebben ze het wel heel bont gemaakt.
Het was een fleurige verzameling van huizen in allerlei kleuren.
Aan de drukte was te zien dat deze kleuren wel een duidelijke aantrekkings kracht had.

Toen op naar de B&B, maar dat was nog een hele tocht.
11 km moest ik daarvoor afleggen.
Maar ach, ik was gekomen voor het wandelen en dan moet er ook gewandeld worden.
Bij de B&B aangekomen kreeg ik eerst een stortvloed van goed bedoelde adviezen van de boerin over mij heen.
Ze was ook al een keer in Fryslân geweest.
Trots liet ze me een grote tas zien met een prachtige zwartbonte koe er op.
Deze had ze toen gekregen.

In het begin van de avond eerst maar even naar de kliffen en het strand.
Hier heb ik nog een aantal mooie foto's kunnen maken.
Met dank aan de goed bedoelde adviezen.
Het begon al later te worden, dus op naar de koffie, een reisverslagje maken en daarna,

een punt achter de dag.

Tip
Ook nu weer kan ik de B&B O'Sheas in Cahersiveen weer van harte aanbevelen.
De eigenaar had niet gemerkt dat ik 's avonds binnen was gekomen, dus
kwam later op de avond dit nog even, uit zorg, nog even controleren.

Direct benaderen is voordeliger dan via een boekingssite.
www.osheasbnb.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjipke

Wacht niet tot morgen wat je vandaag kunt doen. Vandaar dat we een wens omgezet hebben in werkelijkheid

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 19641

Voorgaande reizen:

06 Juni 2019 - 25 Juni 2019

Vervolg Ierland

15 Mei 2017 - 23 Mei 2017

Pelgrimstochten in Ierland

10 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Fan de wâlden nei it Westen

Landen bezocht: