16 mei Op weg naar Kealkill - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van Tjipke Velde - WaarBenJij.nu 16 mei Op weg naar Kealkill - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van Tjipke Velde - WaarBenJij.nu

16 mei Op weg naar Kealkill

Door: Tjipke

Blijf op de hoogte en volg Tjipke

19 Mei 2017 | Nederland, Twijzelerheide

Na een goede nachtrust in een "pod" maak ik mij klaar om aan mijn eerste pelgrimsreis te beginnen.
In de gemeenschappelijke keuken was alles ruim voorhanden om een goed ontbijt klaar te stomen.
( wel zelf voor de ingrediënten zorgen).
Aangezien ze bij Top of the Rock een goed oog en oor hebben voor de schepping en de schepper, was alles netjes en schoon en kon ik nog het dagelijkse stukje lezen uit de " Celtic daily prayer".
Het weer liet zich aanvankelijk niet van zijn meest florissante kant zien, maar dat veranderde snel.
Een mooie regenboog stelde zich als een poortwachter op voor de donkere wolken en weldra scheen de zon volop.
Wat volgde was een prachtige tocht die ik iedereen van harte zou aanbevelen.
De verwachte 20km bleken er een paar meer te zijn en dan met een rugzak van 12 kg is het toch wel een pittige tocht.
Na nog een bezoekje aan een " stone circle" onderweg, kwam ik dan toch in Kealkill aan.
Bij de Riverside farm van Cathy Hourihan had ik een kamer gereserveerd en werd daar bijzonder gastvrij ontvangen.

Weer het eindpunt voor vandaag en de start van morgen.

Tip
Dank zij het prachtige weer was de routemarkering goed te volgen.
Bij plots invallende mist of erge regen zal dit op een bepaald gedeelte bijna zeker voor problemen zorgen.

• 17 Juli 2017 - 17:50

David Ross:

Dear Tjip....it is good to see your pictures. THANK YOU for putting these up. We are so glad you enjoyed the walk. Thank you for your email. We are sorry we weren't there when you came. I hope you can send others. God bless you David