22 mei Terug naar Cork - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van Tjipke Velde - WaarBenJij.nu 22 mei Terug naar Cork - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van Tjipke Velde - WaarBenJij.nu

22 mei Terug naar Cork

Door: Tjipke

Blijf op de hoogte en volg Tjipke

25 Mei 2017 | Nederland, Twijzelerheide

Goed geslapen met, zodra je wakker wordt en het raam uitkijkt, een prachtig uitzicht.
Hoewel ik had gepland om de 10 km naar het eerstvolgende busstation wandelend te gaan afleggen, had ik de avond hiervoor, toch maar een visje uitgegooid en gevraagd of er een andere mogelijkheid was.
En ja hoor, ook nu weer de behulpzaamheid van de B&B eigenaar die uitkomst bood.
Ik kon een lift krijgen naar An daingean (Dingle)
Na het ontbijt , wat weer uitstekend verzorgd was, snel de rugzak in de auto en op naar An daingean.
Door dit vroege vertrek had ik de mogelijkheid om de bus van 10.30 uur te nemen naar Cork.
Dus eerst met lijn 275 naar Tralee, daar overstappen op lijn 40 en direct naar Cork.
Zo was ik dus omstreeks 13.00 uur al in Cork.
Helaas nog geen tijd gehad voor koffie, dus eerst een lekker cappuccino op het station gehaald.
Meestal is koffie op dit soort locaties niet de beste kwaliteit, maar op de heenreis had ik er ervaring mee opgedaan en liet het mij nu ook weer prima smaken.
Natuurlijk stond de "Tourist information" weer bovenaan de lijst en die was dicht in de buurt.
Een stadsplattegrond voorkomt een hoop eindeloos gedwaal.
Er viel veel te genieten, vooral door de aanwezigheid van de diverse straatmuziekanten.
Da sta je soms een poos bij stil, in mijn geval met de bedoeling later op de middag een cd met Ierse muziek te gaan kopen.
Na een ruime 2 uur te hebben rondgelopen, begon de maag te protesteren en heb ik voor €10 een goed gevuld bord met heerlijke penne naar binnen gewerkt.
Een toetje in de vorm van een lekkere orange juice was bij de prijs inbegrepen.
Terug naar de groep muzikanten met de typisch Ierse muziek, maar helaas!!!
Zo zie je maar weer, stel niet uit tot morgen, wat je vandaag kunt doen.
Maar, misschien toch morgen.
Nu werd het tijd de B&B op te gaan zoeken en m.b.v. mijn stadsplattegrond was deze snel gevonden.
Een niet al te ruim bemeten zolderkamer was deze nacht mijn territorium.
Het was al niet erg vroeg meer, dus heb ik de avond al internettend op de kamer doorgebracht.
Op naar morgen.

Als morgen, vandaag is, is vandaag gisteren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjipke

Wacht niet tot morgen wat je vandaag kunt doen. Vandaar dat we een wens omgezet hebben in werkelijkheid

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 19638

Voorgaande reizen:

06 Juni 2019 - 25 Juni 2019

Vervolg Ierland

15 Mei 2017 - 23 Mei 2017

Pelgrimstochten in Ierland

10 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Fan de wâlden nei it Westen

Landen bezocht: