Fan it wylde westen wer nei de restige wâlden - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van Tjipke Velde - WaarBenJij.nu Fan it wylde westen wer nei de restige wâlden - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van Tjipke Velde - WaarBenJij.nu

Fan it wylde westen wer nei de restige wâlden

Door: TjipkeenSiety

Blijf op de hoogte en volg Tjipke

06 Augustus 2010 | Nederland, Twijzelerheide

It sit er wer op

Inmiddels zitten we weer in Las Vegas, is de camper afgeleverd en hebben we ingecheckt in hotel Circus Circus
Natuurlijk valt er na het laatste verslag nog een heleboel te vertellen.
De laatste dag in Yosemite was prachtig, diverse stops met mooie uitzichten over de prachtige natuur en we hebben nog een berg beklommen, waarop je 360 graden uitzicht dag over het hele gebied, werkelijk fantastisch.
Na het park zijn we nog een stuk doorgereden, we konden eerst geen campground vinden,
Maar het geluk was weer aan onze zijde en vonden bij Bass Lake een prachtige en rustige campground aan een meer.
Hier s’avonds nog lekker bij het kampvuur gezeten en genoten van de rust.
De volgende dag zijn we doorgereisd naar Kings Canyon National park en Sequoia National park.
We hadden hier 1 dag voor gepland en konden ons dus niet al te veel uitgebreide stops veroorloven.
In Kings Canyon waren natuurlijk weer prachtige uitzichten en hebben we kennis kunnen maken met de Sequoia bomen.
Enorme kolossen van honderden jaren oud en meters doorsnede.
In het Sequoia park stond de grootste met aan de onderzijde een doorsnede van 11 meter,
Dit betekend een omtrek van 32 meter en dat er minstens 16 volwassenen nodig zijn om de boom te omarmen.
Hier wisten we voldoende tijd vrij te maken om deze reuzen te bewonderen en een
hoop foto’s te maken
Via een prachtige weg vol met scherpe bochten zijn we aan het eind van de dag het park uitgereden.
We hadden de stille hoop op een plekje op een campground in het park, maar helaas ze waren bezet.
Gelukkig hadden we een lokale telefoon en diverse adressen en zo konden we een plekje reserveren op een campground in Visalia.
Wat ons direct weer opviel was de grote verandering in klimaat, de temperatur was direct na de parken een stuk hoger en dat was te zien aan de omgeving.
Het werd een lange dag rijden, maar we hadden nog een uitstapje gepland en dat was een
Spookstad van vroegere mijnwerkers.
Dit was beslist de moeite waard, in verschillende gebouwdjes was er van alles te zien hoe ze daar vroeger geleefd en gewerkt hebben,
Daarna weer verder de Mojave woestijn door, op zoek naar een slaapplaats.
We hadden een op papier en aangezien we in de woestijn reden met niks anders dan een hoop stof, cactussen en kale bergen was er geen andere keuz dan zijn we richting deze campground gereden.
Nog dieper de woestijn in, maar we kwamen ook nu terecht in een voormalig mijnwerkers stad, overal lagen nog halfveroestte voorwerpen uit de periode dat er nog volop naar koper zilver en goud gedolven werd, ook nu nog waren en een aantal mijnen waar nog gedolven werd.
Aangezien het restaurant gesloten was, is de eigenaar speciaal opgebeld om een
etentje voor ons samen te stellen, zo hebben wij daar met z’n tweeën genoten van een diner,
klaargemaakt door een privé kok.
Gelukkig koelde het s’ nacht toch iets af in de woestijn en na een goede nachtrust
zijn we de volgende morgen vertokken voor het laatste stukje naar Las Vegas.
Wat een luxe om na 4 weken weer eens op een normaal bed en een mooie kamer te verblijven.
Er was nog tijd om nog een aantal mooie shows bij een aantal hotels te bekijken, zoals bij ”the Venetian” en Bellagio.
Dit was dan ook de afsluiter, want de volgende dag was het vroeg op en terug naar huis.

• 06 Augustus 2010 - 15:37

Frk, JW En JV:

Alwer jim lêtste dei dêr. It is foar jim fêst ek fierstente hurd gien, mar wat ha jim in prachtige reis hân, as we op jim ferhalen ôfgean meie. In reis om nea wer te ferjitten. Jim sil it miskien net mear foar die tiid lêze, mar wy winskje jim in hiele goeie, feilige reis werom nei hûs ta en al is it jammer dat oan dizze fakânsje no wer in ein kommen is, jim ha ek wer iets hiel iets moais om foar werom nei hûs te gean, fanself! Oant sjen en in hertlike groet fan Freerk, Jitse Willem en Johanna

• 06 Augustus 2010 - 22:45

Anke En Murk:

Tige tank foar jimme kaert. Moai om jimme reis sa te folgjen. Prachtige plaetsjes. Goede weromreis, en graech dauris oan tsjen,

Anke en Murk

• 07 Augustus 2010 - 09:01

Sjoukje P.:

Wolkom werom yn de Heide!