De twadde helte - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van Tjipke Velde - WaarBenJij.nu De twadde helte - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van Tjipke Velde - WaarBenJij.nu

De twadde helte

Door: TjipkeenSiety

Blijf op de hoogte en volg Tjipke

26 Juli 2010 | Nederland, Twijzelerheide

Twadde helte

Inmiddels is het maandag 26 juli, zijn we in de tweede helft van onze vakantie beland
en hebben we al verscheidene mooie parken bezocht.
De tweede helft onderscheidt zich ook doordat we nu met een omweg richting kust gaan en daardoor ook de natuur een ander beeld gaat krijgen.
Van veelal hoge temperaturen en prachtige rotsformaties, naar een iets gematigder temperatuur en meer groen.

Bij het laatste bericht reden we richting Page en zijn we terecht gekomen op een
campground even buiten Page.
Page was een gezellig stadje in tegenstelling wat we tot nu toe tegengekomen zijn.
Stond tot nu toe een stip op de kaart voor een paar huizen in de middle of now where, wat hokken en een hele hoop oude auto’s of wat daar van over is.
Hier was het duidelijk anders
We hebben in Page een 4wd tocht voor de volgende dag naar de Antilope Canyon besproken.
Dus de volgende ochtend vroeg op en om half negen in de auto gestapt.
Onze Indiaanse gids kon de gaspedaal goed vinden en met grote stofwolken achter ons zijn we de Canyon ingereden.
Met de gids gingen we een smalle kloof binnen en hier zijn we doorheen gewandeld, onder weg voorzien van de nodige tekst en uitleg, aangevuld met veel Indiaanse wijsheid.
Natuurlijk zijn er veel foto’s geschoten.
De volgende dag was eigenlijk wel bijzonder, want nu zouden we naar het meest bekende nationale park gaan, de Grand Canyon en nu de South Rim
Hier zijn we 2 dagen geweest, hebben op een prachtige campground gestaan en zoveel mogelijk van het overweldigende uitzicht op de Canyon genoten.
We hebben de tweede dag zo,n 10 km langs de Canyon gelopen en elke 100 meter gaf weer een andere kijk op de rotsen, kloven en kleuren.
We hebben elkaar wel eens in de arm geknepen met de vraag, zijn we echt in Amerika, bij de Grand Canyon.
Maar ook aan dit verblijf kwam een eind en zijn we dus de volgende morgen opgestapt
en richtig Sedona gereden.
De streek waarin we nu kwamen liet duidelijk zien dat er wel kapitaal is.
Een prachtige, maar erg toeristische streek met veel mooie huizen.
Hier even rond gekeken en toen naar Montezuma Castle gereden.
Dit “Castle” was een overblijfsel van een indianendorp van zo,n 1000 jaar geleden.
Hier zag je hoe ze hun woning in een grot in de berg hebben gebouwd en hoe en waarvan ze geleefd hebben.
Zeker niet iets om jaloers op te worden, maar van hun kennis van de natuur kunnen wij nog heel wat leren.
Hierna een campground opgezocht in Cottenwood, gelukkig weer een midden in de natuur.
Van hieruit vertrekken we morgen richting National Park Joshua tree.
Bij het volgende verslag hoop ik hier iets over te vertellen

• 26 Juli 2010 - 17:47

Anneke:

Haa heit en mem!

Moaie foto´s wer hjer! En geweldige ferhalen... Hjim ha it sa te hearren nog wol even nei it sin :) Moarn op nei Joshua Tree, in prachtig park ek! Geniet derfan en hopelyk oant gau wer!

Dikke tut, Anneke

• 26 Juli 2010 - 20:34

Sjoukje P.:

Wat een prachtige foto's!
    Wat een reis!
    Geniet er van, wij volgen jullie.
    Groeten van ons allemaal.

• 30 Juli 2010 - 22:37

Frk, JW En JV:

Leave omke Tjip en muoike Siety,

Hjir in berichtsje fan de oare kant fan de wrâld, en wol út Ie. Wat leuk om jim op dizze wiize te folgjen! Prachtig is it dêr siz, wat in moaie foto's en ek jim ferhalen binne hiel leuk om te lêzen. Ik kin my foarstelle dat it hiel yndrukwekkend is allegear; wy hoopje jim noch fierder te folgjen, want wy binne benijd nei wat d'r noch kommen giet! Pas goed op jimself der sa fier fuort en dat jim noch hiel folle moaie dingen sjen en belibje meie! In hertlike groetnis fan Freerk, Jitse Willem en Johanna

• 31 Juli 2010 - 11:55

Jan En Alie Bûtenpos:

Lieve Tjipke en Siety,

Wat een belevenis, wat een natuur, wij kunnen ons voorstellen dat je momenten hebt dat je denkt, "maken we dit echt mee?'".
    Behouden terugkomst
    en bedankt voor de kaart!

Groeten Alie en Jan

• 31 Juli 2010 - 17:58

Willem En Annie:

Leave Tjipke en Siety,
    Wat fantastisch dat jim dit allegear meimeitsje! Wy binne d'r stil fan hoe moai as it dêr is. Wy winskje jim noch in hiele moaie lêtste wieke ta en hoopje dat jim sûn en wol wer by ús allegear thús komme meie! Groetsjes fan Willem en Annie

• 01 Augustus 2010 - 09:24

Siebren,Wijtske:

Wat een mooie foto's en verhalen. Geniet ervan en bedankt voor de mooie kaart. Groeten vanuit Chaam, Siebren, Wijtske, Nienke en Jelmer. Houdoe!

• 01 Augustus 2010 - 19:33

Age En Sjoukje:

Leave Siety en Tjipke
    Wat geweldich wat jimme allejearre meimeitsje en belibje en wat in skitterende foto's.
    Wij kinne it ús net foarstelle, hoe wûndermoai de wereld der dêr útsjocht.
    Genietsje dizze lêste wike fan dizze ûnfirjitlike reis en in goede reis nei hûs tawinske! Bedankt foar de kaart.
    Mei leafs fan Age en Sjoukje