De twadde wike - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van Tjipke Velde - WaarBenJij.nu De twadde wike - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van Tjipke Velde - WaarBenJij.nu

De twadde wike

Door: TjipkeenSiety

Blijf op de hoogte en volg Tjipke

20 Juli 2010 | Nederland, Twijzelerheide

Met de Rockey Mountains in zicht hebben we bij het Arches National Park het meest noordelijke deel van onze reis bereikt en trekken we inmiddels richting zuid west
Na ons vertrek uit Bryce Canion zijn we eerst naar Capitol Reef gereisd, hier een prachtige Campground gevonden, rust, groen en gemoedelijk, wat wil een mens meer.
Hier volop genoten van de rust, de herten die vlakbij onze camper kwamen en vanzelf de natuur.
We hebben een heerlijk lange wandeling gemaakt, een tocht door een kloof,maar zoals wel vaker, vergeten we dat de terugreis ook gemaakt moet worden.
Amerika is vanouds een land van de hichhikers, dus waarom niet, er rijden autos heen, dus ook terug.
En ja, de eerst de beste auto zag onze duim omhoog gaan, had medelijden met ons en bood een lift aan, maar dan wel op de treeplank naast de auto. (zie foto)
Deze terugreis werd op zijn minst zo plezierig als de heenreis.
S’avonds nog even genoten van al het mooie om ons heen, de rust en de mooie sterrenhemel
Ongelooflijk hoeveel te meer sterren je hier ziet doordat het s’nachts zo donker is.
De volgende bestemming was Moab, hier wilden we Arches en Canyondsland bezoeken.
We hebben vanwege de afstand voor een snelle route gekozen en kwamen +- half 2 in Moab aan.
Een mooie camping opgezocht en daarna zijn we naar Arches Naional park gereden.
Omdat het zo heet was, hebben we de koelte van de airco opgezocht en al rijdend van de natuur genoten.
De volgende dag, zondag hebben we Death Horse State Park en Canyonsland bezocht.
Vooral de laatste was vanwege de Coloradorivier die er doorheen loopt erg mooi.

De volgende dag richting zuid west, en wel Monument Valley, dit gebied is vooral bekend omdat er veel filmopnames (westerns) zijn gemaakt zoals b.v. Once upon a time in the west.
Het is een gebied met een zeer speciale sfeer, mede omdat het een Navajo indianen reservaat is.
Naast het Navajo reservaat lag de enige camping in de directe omgeving en hier hebben we voor een nacht gereserveerd.
In de avond hebben we op een heel bijzondere manier van de zonsondergang genoten,
Bijzonder omdat vooral de natuur zo mooi was, de kleurschakering door de ondergaande zon en dans en muziek van een paar indianen op dat zelfde moment.
Je kunt op verschillende manieren emotioneel worden, maar echt van de natuur genieten is er een van, een avond om nooit te vergeten!!!!.
We hadden inmiddels al een tweede nacht geboekt en ons opgegeven voor een tocht met een gids door het Navajo reservaat.
Dus de volgende dag vroeg op en om 8.45 in een pickup door reservaat gereden.
Onderweg hebben we diverse stops gemaakt bij bezienswaardigheden of demonstraties van Navajo handwerk.
Inmiddels bereiden we ons al weer voor op het vervolg van de reis richting Page bij Lake Powel

• 20 Juli 2010 - 07:28

Jesper:

Fantastisch! Wat zal het geweldig zijn om daar te staan! Hoe is dit nou ontstaan vraag ik me af..
    Ik hoop dat jullie nog veel moois zien, vast!

• 20 Juli 2010 - 18:29

An!:

De foto´s liekje krekt makke troch in hiel professionele fotograaf! Mar gek genoch is der der hiel weinig noadig om san moai plaatsje te sjitten (ow, wol hjim fotografearkwaliteiten net ofkreakje hjer! :D)

Prachtig! Geniet nog fan alle moaie dingen die der nog kommen geane!!

Tut, An

• 21 Juli 2010 - 20:42

Anneke:

Ah, it ferhaal stiet der no ek op! sa te leazen ha hjim it der hiel bot nei it sin! Hjim ha al prachtige dingen sjoen en der gean nog prachtige dingen kommen!! De Grand Canyon stiet nei Page/Lake Powell wer yn de planning? Dernei nei Joshua Tree? En uteinlyk Sequoia en Yosemite net te ferjitten! GENIET!!

Dikke kroep!

• 23 Juli 2010 - 14:48

Siebren En Wijtske :

Wat een prachtige foto's zeg!. We wensen jullie nog een hele fijne reis toe. Groetjes, Siebren, Wijtske, Nienke en Jelmer

• 25 Juli 2010 - 19:57

Age En Sjoukje:

Leave Sity en Tjipke
    Wat moai om jimme reisferslag te lêzen en de foto's te sjen. Unfoarstelber wat jimme dêr te sjen krije. wy hoopje dat jim noch in pear hiel geweldich moaie wiken hawwe meie, we sille jim belevenissen folgje.
    Mei groetnis fan Age en Sjoukje